onsdag 5 september 2007

Go morgon ni där ute.
De senaste dagarna har jag sovigt som en stock. Känns skönt att äntligen kunna göra detta.
Tänkte idag skriva lite om vad vi rä för personer.
Själv är jag 25år småstadstjej som letar jobb som en idiot. Nu har jag fått tag i ett. ÄNTLIGEN!
Innana jag träffade (M) så hade jag haft ett struligt liv. Mina föräldrar är skiljda och de är svåra att prpat med om problem. Ställer inte gärna upp på mig. Men men jag har accepterat detta och jag får klara mig själv hittils har det funkat.
Mina tonår har varit kantade med sexuella utnytjande från mina pojkvänner. Hot och slag var en vardag. Men så träffade jag en dag en kille (C) som stöttade mig och pratde om allt som hade hänt vi gick igneom mycket tillsammans. Helt under bara på det sättet vi står idag varandra mycket nära. Men det funnkade inte för oss och vår relation blev mer en kompisrelation. Men jag är mycke tacksam för att han är min vän.
Så har vi då (M)
Han har gått igenom mycket i sitt liv. Hans mamma lämnade jorde livet när han var ung. Vad jag förstått så drack båda hans föräldrar mycket då.
Hans blev väldigt sjuk efter detta. Annorexi och deppretion.
Han åkte ut och in på behandlingshem. Rymde från dem.
Nunär jag tänker på det så kanske han inte var mogen för att ta emot hjälp. Kanske är han det inte nu heller.
Men så fick han ett högt uppsatt jobb som innebar massa ansvar och stress.
Han har alltid varit välmedveten om sitt utseende så han tränar och håller sig fitt. Utöver detta så sover han dåligt.
Ni kan tänka er sprialen som har börjat. tyvärr så såg jag den inte så tydligt då men nu är allt uppenbart för mig.
Han vill glömma sitt liv och inte tänka på det. Jag gjorde så också tidigare då jag blev utnyttjad ville inte se. jag gömde mig i böcker och mina teckningar, i min lilla fantasivärld.
(M) tar till alkoholen.
Han vill verkligen satsa allt på dett förhållandet och det vill jag med. Men jag kan inte göra det och ska inte göra det så länge han är sjuk.
När han blir frisk då han vill och ska kämpa för det med först då. Kan jag börja tänka på ett familj

e liv med honom.
Har en lite regel i mitt huvud att jag tänker skaffa familj först då JAG har ett fast jobb
Jag SKA vara gift.
Jag ska HA en sambo som är frisk.
Därefter kan jag tänka på saken.

Oj helt plötsligt lät dessa mål väldigt svåra att nå. Hmmm.
Har sagt till mig själv nu idagarna att detta tänker jag ALDRIG mer gå igenom.
Händer detta en gång till och chansen finns fullt medveten om detta. så går jag. Orkar inte ta detta mer. Fast jag älskar honom så mycket så kan jag inte.

Denna blogg kommer nog bli en blogg där jag kommer att bearbeta mycket. Mina händelser och min historia från det som finns idag och det so jag gått igenom tidigare. Ser på något sätt framemot det, att bli av med allt.

1 kommentar:

P I F F L A N sa...

Än en gång gör det så ont i mig att läsa vad du skriver...När man har en bakgrund som du och jag haft så är det lätt att inte kräva någonting, att inte begära någonting eller tro att man förtjänar någonting.
Ditt liv har varit kantat av svårigheter och att du börjat skriva en blogg är jätte bra! Du behöver börja ta hand om dig själv och inse att du förtjänar det bästa, du ska ALDRIG behöva nöja dig.
Att du bara är 25 år gör mig ännu mera ledsen, denhär tiden ska du ha för att ta hand om dig själv och göra det som DU vill göra. Du ska INTE behöva ta hand om en alkoholiserad pojkvän. Tycker du allvarligt ska börja och fundera på att kanske lämna honom för att kunna ta hand om dig själv, för det behöver du, sätta dig själv främst. Det är dags att börja prioritera dig själv!